mandag den 6. april 2015

Påskeklokker

Påskeklokkerne Helleborus orientalis har i år levet op til deres navn og blomstret flittigt i påsken, som noget af det eneste i haven, da mine påskeliljer endnu ikke er kommet i gang.

Min simple påskeklokke påskedekoration.


Jeg har haft mine påskeklokker i 3-4 år og der er stor forskel på, hvor flittige de er til at selvså. Jeg har ingen frøplanter af de dobbelte, men en hel hær frøplanter af den hvide præstekrave påskeklokke. Måske er jeg heldig, at frøplanterne blomstrer til næste år - ih hvor er jeg spændt på at se blomsterne på frøplanterne.

Præstekrave påskeklokke
 





Til sidst et billede der er taget udendørs, af den næsten sorte påskeklokke der har mørkt løv.


 
Ti dejlige påskeferie dage er fløjet afsted og hverdagen truer igen i morgen....
 


11 kommentarer:

  1. Kære Gitte
    Meget smukke fotos! Det er et vidunderligt billede, der hvor de ligger i skålen!
    SMUKT....

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlet
  2. Skønne påskeklokker du har, både den dobbelte og og den meget mørke.

    SvarSlet
  3. Virkelig fin samling du har der, og super billeder hvad er det for en linse du bruger.
    Jeg skal helt sikker have påske klokker på min ønskeliste

    SvarSlet
  4. Nu har jag kikat lääänge på dina vackra bilder. De är så vackra och jag bara älskar dom. Har en hel del hos mig, de är nysatta så jag har inte fått några frön än få se hur det blir i år. det vore kul
    Ha en fin och skön vecka
    Kram Meta

    SvarSlet
  5. Hei! Vet det er en klisje, men I love it. De begynner å strekke seg her også. Må nok vente en stund til før blomstene åpner seg like mye.
    God kveld! Anne

    SvarSlet
  6. Hvor er det lækre billeder af en meget smuk blomst! Jeg vil også glæde mig til at se om mine 4 vil smide frø, det kunne være dejligt!

    SvarSlet
  7. Hej Gitte

    Dejligt med denne mangfoldighed - Helleborus må siges at være en af forårets stjerner i haveblogland!

    Ha en dejlig dag!

    SvarSlet
  8. Ja, påsken i år har været forskønnet både med påskelokker og påskeliljer.

    SvarSlet
  9. Hej. Hvor ser det bare fantastisk ud.Du har ret: Påskeklokkerne lever virkelig op til sit navn.

    SvarSlet
  10. Meget meget smukke forårs blomster :-)
    Og en smuk krone de har og så flotte og glade farver :-)
    Jeg vil have købt nogen til egen have.
    God dag ønskes.

    SvarSlet
  11. Tusinde tak for jeres kommentarer og søde ord :-)

    @Ævlebævle - Jeg har anvendt en Sony standard zoom til billederne af man kan se alle blomsterne i fadet og en Tamron 60 mm makrolinse til resten.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...