torsdag den 2. oktober 2014

Hjerteformede blade

I dag har jeg været i haven og finde hjerteformede blade. Jeg er lidt overrasket over hvor mange jeg fandt - hele tolv forskellige.

Bladene på billedet herunder er:
Sød kartoffel (Ipomoea) Sweet Heart 'Light Green', Stokrose (Alcea rosea),
Tobakspibeplante (Aristolochia macrophylla), Syren (Syringa vulgaris), Mølleren og hans kone (Glechoma hederacea) 'Variegata', Lodden løvefod  (Alchemilla mollis),  Kærmindesøster (Brunnera macrophylla), Hosta (Hosta),  Trompettræ (Catalpa bignoidodes), Alunrod (Heuchera), Mor og barn (Tolmiea menziesii).    

 
Det største blad på billedet herunder er et lille græskarblad. 




Jeg synes at alle bladene er meget dekorative, men mine fire favoritter, kan I se herunder. Det mindste blad fra planten Mølleren og hans kone Glechoma hederacea har jeg skrevet et helt indlæg om som kan læses her. Mor og barn planten har jeg fået af Anne med bloggen Regnspovehaven.


Mølleren og hans kone, Stokrose, Mor og barn, Kærmindesøster.
 


9 kommentarer:

  1. Morsomt med alle hjerteformene :-)) Jeg pleier å plukke inn blader på høsten og jeg blir som et barn når jeg finner noen fine :-)) God helg!

    SvarSlet
  2. Det var lidt imponerende hvor mange du kunne finde - og rigtig sjov ide :)

    SvarSlet
  3. Hej Gitte.Sjov ide med bladene.........................har selv prøvet det med mine hosta.For at se hvor mange forskellige jeg havde.
    Har lige købt en mor og barn................er den vinterhårdfør?
    God weekend Knus Jette

    SvarSlet
  4. Hvor er de blade skønne. De har måske nok hjerteform alle sammen, men er dog alligevel så forskellige :-)

    SvarSlet
  5. Du har vist rigtigt moret dig med blade og kamera :-)
    Det ser brandgodt ud!

    SvarSlet
  6. Delicious Tables l
    I like the Google translation of the popular names of plants in Danish to French! It's pretty and fun!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...