lørdag den 3. januar 2015

Årskavalkade 2014

Traditionen tro starter jeg det nye år med en billede kavalkade fra året der gik.

Først vil jeg sige TUSINDE TAK til alle læsere og ønske jer et fantastisk 2015. Tak til jer der skriver søde kommentarer til mine indlæg, tak til alle jer der skrive søde mails til mig (som jeg desværre ikke altid har tid til at svare på) og tak til alle jer overvældende mange der følger med på bloggen anonymt.



Januar
Startede mildt - den 12. januar 2014 var jeg i haven og tage billeder af både påskeklokker, erantis og bellis i græsplænen. Senere på måneden blev det ballon islygte vejr med sne og frost.

Hvid stjernemagnolia Magnolia Stellata. Islygter lavet i balloner, Påskeklokke.

Februar
Sneen smeltede hurtigt igen, så midt i februar piplede vintergækkerne frem.

Vintergækker Galanthus nivalis

Marts
Kongens Have er et besøg værd, når krokus-tæppet blomstrer.


April
Min nye hvide stjernemagnolie ventede heldigvis med at blomstre, til vi kom hjem fra påskeferien.

Hvid stjernemagnolia Magnolia Stellata
 
Maj
Den store tulipan måned. Jeg har ikke lagt nye tulipanløg i bedene i 2014, så det bliver spændende  hvor mange 'gamle' løg der blomstrer i 2015.

Candy Prince, Gabriella og Ronaldo,  Black parrot, Candy Prince og Black parrot

Juni
Stjerneskærm Astrantia Major , Stolt kavaler Cosmos 'Sweet Sixteen' , Storkenæb Geranium 'Hollywood'

Juli
Juli var varm og tør....

Middelhavsprydløg Allium Sphaerocephalon, Lathyrus, Frøstande fra allium og pæonvalmuer, Middelhavsprydløg Allium Sphaerocephalon.

August
og det var august også.

Purput solhat, Rød Kvan Angelica gigas, Storkenæb Geranium 'Hollywood'

September
 
Storkenæb Geranium 'Rozanne', Kæmpe-Jernurt Verbena bonariensis , Almindelig hør Linum usitatissimum

Oktober

Prydgræs Milium effusum Aureum og Grøn rævehale Amaranthus caudatus viridis Halloween græskar, Hjerteformede blade, Prydgræs og cosmos og sølvbynke.

November
Rosen-silkeplante frøstanden fandt jeg i haven i slutningen af november - en af de smukkeste frøstande jeg har set. Er der andre end mig, der synes den ligner et fuglehoved ?
I 2014 fik vi først frost i starten af december, så dahliaerne blev først gravet op i midten af november, da de ikke længere blomstrede.

Mølleren og hans kone Glechoma hederacea, Frøstand fra Rosen-silkeplante Asclepias incarnata, Dahlia, Bacopa cordata 'Snowtopia White' 

December
Nogle af mine jule ideer - udendørs julekugler af mos og friske tranebær samt mine julekort med blomsterfrø overraskelser.
Tranebær pynten blev ikke mindre dekorativ, efter vi fik det fine og overraskende lag sne natten til 1. juledag.



26 kommentarer:

  1. I remember all these things, and that they made me happy when you shared them with the rest of the world. Thank you!

    SvarSlet
  2. Det var en fin årskavalkade:) Godt nytt år.

    SvarSlet
  3. Hej Gitte
    Smuk smuk smuk kavalkade du har sammensat - hvor er det nogle fine billeder du har fået taget igennem året.
    Flot frøstand af Rosen-silkeplanten den kender jeg ikke - i første omgang synes jeg frøene lignede frø fra klokkeranke !
    Godt nytår.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  4. En nydelig gjennomgang av det foregående år! Gleder meg til nye hagegleder i år! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
  5. Underbar årskrönika! Så mycket inspiration, tack:)
    God fortsättning
    Maria

    SvarSlet
  6. Hei! Du tar så utrolig vakre fotografier. Jeg nyter. Ha det godt! Anne

    SvarSlet
  7. Gorgeous photos and flowers!

    SvarSlet
  8. Hej Gitte

    Flot gennemgang af 2014 - et superår lige som du viser!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
  9. Your mosaics are magnificent Gitte and they summarize a magnificent year. I had a lot of pleasure to read to you all year round! I wish you year 2015 full of meetings, discoveries, sweetness, all that you like!

    SvarSlet
  10. Dejlige billeder af et godt haveår.
    Godt nytår

    SvarSlet
  11. Godt nytår Gitte.
    Du kan bare noget med et kamera, og er så dygtig til at sætte former og farver på tilværelsen :)

    SvarSlet
  12. Godt nytt år!

    Flott årskavalkade du viser!

    SvarSlet
  13. Godt nytår og meget flot kavalkade. Det var interessant at se. :)

    SvarSlet
  14. Hej Gitte.Utrolig smuk års kavalkade du viser.......................rigtig flotte billeder.
    Der kan jeg slet ikke være med mine collager.
    Også et rigtig godt nytår til dig og tak for rigtig mange smukke billeder fra din hånd.
    Knus Jette

    SvarSlet
  15. For en lekker årskavalkade du byr på :-)) Det er en deilig følese å vi at vi har et helt nytt år foran oss?! Ønsker deg en flott ny uke!

    SvarSlet
  16. Kære Gitte
    Super smuk årskavalkade du har lavet, jeg er vild med dine billeder:-)

    SvarSlet
  17. Så mycket vackert du bjuder på. Det var ett fint odlingsår hoppas även detta året blir lika bra.
    Hyllan var min julklapp.
    Allt gott
    Annika

    SvarSlet
  18. Godt nytt år Gitte!
    Et flott års-kavalkade du byder på!
    Nydelige collager og inspirerende alt sammen:)
    Gleder meg til et nytt bloggår!

    SvarSlet
  19. Your pictures are so nice, what a pleasure to go through last year that way. Wish you all the best for this new year,
    Bisous Gitte,

    SvarSlet
  20. Jeg bliver helt henført - sikken et fantastiskt haveår det var og må det nye blive lige sådan!

    SvarSlet
  21. .... ej, hvor var det bare en flot kavalkade - super smukke billeder.

    Ønsker dig et skønt og frodigt haveår 2015.

    SvarSlet
  22. What gorgeous flowers! I think the magnolia is my favorite.

    SvarSlet
  23. Vilken vacker årskavalkad!
    Lycka till med 2015 odlingar!

    SvarSlet
  24. Vilken färgsprakande karnival!!! Jätte fina bilder nu ska jag surfa runt hos dig och njuta lite till. Allt gott Mari

    SvarSlet
  25. For enlekker, fargeavstemt kavalkade! Faller spesielt for mars og desember som noe ekstra. Mai er helt mine farger ;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...