fredag den 23. september 2011

Dejlige efterårsbær

Det er ikke meget spiseligt, jeg har i haven, men bærbuske er et must.

Jeg har solbær, stikkelsbær, blåbær, hindbær og en enkelt selvsået brombær midt i et staudebed :)

Mit favorit bær er helt klart hindbær. Jeg har efterårs sorten 'Autumn Bliss', der giver bær fra august til november. Bærene kommer på de nye skud, så de skal klippes helt ned om foråret.


To gange om ugen kan jeg plukke en lille skål med hindbær. Jeg syntes at friske hindbær, er en fantastisk luksus spise på denne tid af året. Det virker som om, de har været rigtigt glade for den regnfulde sommer, da jeg aldrig før har haft så mange bær.


6 kommentarer:

  1. Dejligt med friske bær. Vi har en masse blåbærbuske, ellers holder vi os til æblerne :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har også 2 buske med efterårshindbær. Jeg kan plukke 5-8 om ugen så det er ikke så meget, men jeg skal have plantet nogle flere buske i år. Det er meget flotte bær helt uden orm og de smager jo bare skønt.

    SvarSlet
  3. @Lisbeth - Blåbær er nu også dejlige. Jeg satte 3 buske for 2 år siden. I år var der masser af bær på, men en dag var alle bær pludselig væk, både de modne og helt grønne - underligt.

    @Gitte - Jeg syntes, at mine er rigtigt gode til at brede sig. Ja, det er dejligt at der ikke er orm i, og jeg er også glad for, at der ikke er andre dyr der spiser dem.

    SvarSlet
  4. Jeg elsker også bær og har også mange forskellige, men ingen hindbær fordi de breder sig og jeg synes vores have er for lille til hindbær. Heldigvis har min svigermor rigtig mange, som jeg gerne må plukke af!

    SvarSlet
  5. Sikke en lækker skål bær :-) Dem kan jeg godt forstå at du nyder, mums.
    Jeg har kun gule hindbær, men jeg synes altid at bærrene bliver spist eller bliver ødelagte. Jeg har nok for mange fugle i haven :-)

    SvarSlet
  6. @Birgitte - ja, de fylder meget, så det må være dejligt at kunne plukke hos andre.

    @Hanne - Det er da ærgeligt. Jeg har ikke så mange fugle, så det kan godt være derfor vi har hindbærene for os selv.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...